Small & Medium Enterprises Program Development

SME Opportunities Survey

King Abdullah University of Science and Technology (KAUST) would like to survey companies in the category of small and medium-sized enterprises (SMEs) in the Kingdom of Saudi Arabia. The survey intends to understand and explore opportunities for SMEs to engage with academic institutes. As a leading research and science university, KAUST supports SMEs in various areas related to Research and Development, Innovation and Economic Development and Professional Development.

SMEs make a significant contribution to the Kingdom’s national prosperity; support many jobs in Saudi Arabia; and play a central role in the economy. Nearly one million businesses have helped strengthen the Saudi economic growth in recent years. KAUST recognizes the fact that SMEs are important employers and they contribute to achieving the strategic objectives of Saudi Arabia’s national Vision 2030. The data from this survey will be used by KAUST to develop relevant programs that are designed to assist Saudi SMEs in addressing and overcoming challenges for a prosperous future.

There are six parts to this survey, and each part is intended to provide KAUST information concerning your company’s requirements. It is important that we understand your needs, challenges or problems that can be addressed by KAUST. The more we understand your challenges, the better we can design appropriate programs that would help to solve these issues.

The information in this survey will only be used by the KAUST Innovation and Economic Development department. We have no intention of sharing this information with any other entity, and we will not use it for any purpose other than the main intent of the survey.

If you have any questions or would like further clarification, please send an email to:

sme@kaust.edu.sa

For more information about KAUST and its research and scientific activities, please visit the KAUST website:

www.kaust.edu.sa

Notes:

  • Small enterprise: 6 to 49 employees and/or revenue from 3 to 40 million Saudi Riyals per year
  • Medium enterprise: 50 to 249 employees and/or revenue from 40 to 200 million Saudi Riyals per year

استبيان الشركات الصغيرة والمتوسطة

تتطلع جامعة الملك عبد الله للعلوم والتقنية (كاوست) إلى استقطاب عدد من الشركات الصغيرة والمتوسطة الحجم من المملكة العربية السعودية، بهدف توفير الدعم المناسب لها في مختلف المجالات المتعلقة بالبحث العلمي والتطوير والابتكار والتنمية الاقتصادية والتطوير المهني. وفي هذا السياق، قامت الجامعة بتصميم استبيان يساعد في فهم متطلبات الشركات الصغيرة والمتوسطة، والتعرف على آلية الدعم المطلوبة من المراكز والمعاهد الأكاديمية والجامعات البحثية والعلمية.

تساهم الشركات الصغيرة والمتوسطة في ازدهار المملكة وتوفر العديد من الوظائف. وتلعب هذه الشركات الصغيرة والمتوسطة دورًا رئيسيًا في الاقتصاد، الأمر الذي أكدته ما يقرب مليون شركة، ساعدت في تعزيز نمو الاقتصادي السعودي خلال السنوات الأخيرة. تدرك كاوست أهمية الشركات الصغيرة والمتوسطة كأرباب عمل ومساهمتهم في تحقيق الأهداف الإستراتيجية لرؤية 2030. وستستخدم الجامعة البيانات والمعلومات من هذا الاستبيان لتطوير البرامج ذات الصلة، والتي تهدف إلى مساعدة الشركات السعودية الصغيرة والمتوسطة في التغلب على التحديات التي تواجهها.

يحتوي هذا الاستبيان على ستة أقسام، ويهدف كل قسم منها إلى تزويدنا بمعلومات حول متطلبات الشركة  أو المؤسسة، حيث أنه من المهم أن نتفهم احتياجات المنشأة وتحدياتها أو المشاكل التقنية التي تواجهها، والتي يمكن معالجتها في مختبرات جامعة الملك عبدالله للعلوم والتقنية. كلما زاد تفهمنا للتحديات التي تواجه الشركة ، كلما تمكنا من تصميم برامج مناسبة من شأنها المساعدة في التغلب على هذه التحديات.

سيتم استخدام المعلومات الواردة في هذا الاستبيان من قبل قسم الابتكار والتنمية الاقتصادية في جامعة الملك عبدالله للعلوم والتقنية فقط، وليس لدينا أي نية لمشاركة هذه المعلومات مع أي جهات أخرى أو لأي غرض آخر، غير الهدف الرئيسي المحدد له.

إذا كان لديك أي سؤال أو استفسار، يرجى مراسلتنا على البريد الإلكتروني:

 sme@kaust.edu.sa

لمزيد من المعلومات حول جامعة الملك عبدالله للعلوم والتقنية وأنشطتها البحثية والعلمية، يرجى زيارة الموقع الإلكتروني للجامعة:

 www.kaust.edu.sa

ملاحظة:

  • الشركات/المؤسسات الصغيرة: عدد الموظفين فيها من 6 الى 49 موظف أو الدخل السنوي من 3 الى 40 مليون ريال أو كلاهما.
  • الشركات/المؤسسات المتوسطة: عدد الموظفين فيها من 50 الى 250 موظف أو الدخل السنوي من 40 لى 200 مليون ريال أو كلاهما.